Hagyd csak kicsiben- miért unalmas a boldogság felé vezető út?

Mert nem izgalmas, azért. Mert kicsi. És a kicsi nem nagy. A kicsi meg nem érdekes. Ugye? Boldogabb szeretnél lenni? Felejtsd el az új autót, a nagy házat, az álomvakációt vagy azt a várva várt fizetésemelést. Koncentrálj a boldogság egyszerű ösvényére, kis, fokozatos változtatásokkal az életed javításához.

Benjamin Franklin egyszer azt mondta:

“A boldogság inkább a kis kényelmekből és élvezetekből áll, amelyek minden nap megtörténnek, mint a nagy szerencsés eseményekből, amelyek csak ritkán következnek be az ember élete során.”

-Benjamin Franklin

Ez a filozófia vezette őt arra, hogy naponta sepregessenek el London utcáin az üzletek és irodák (igen, akkor is voltak) nyitása előtt. Így az emberek minden nap élvezhették a friss levegőt, miközben az utcán sétálnak, anélkül, hogy a szemükbe kerülne a por.

Franklin szerint az ilyen egyszerű örömök, amelyek ismétlődnek, többet tesznek jólétéért, mint a szórványos nagy pillanatok.

A Boldogság Skála

Rendben, csak azért használtam ezt a boldogság skála dolgot, hogy legyen itt valami, de hallgass meg.

Gondolj minden olyan dologra ezen a világon, ami boldoggá tesz. Gondolj a nagy dolgokra, valamint a kisebb részletekre. Képzeld el mindegyik boldogság kiváltót 1-től 100-ig terjedő boldogságértékkel. Az 1-esek azok lennének, amelyek alig tesznek valamit pozitívat veled, míg a 100 a legboldogabb pillanat lenne, amit el tudsz képzelni az életedben.

Egy vadonatúj autó vásárlása lehetne egy 66. Egy hawaii vakáció lehetne egy 87.

De ne felejtsd el az összes kis dolgot. Egy sétára menni lehet egy 5-ös, egy kedvenc dal hallgatása lehet egy 2-es, a kutyád őrjöngve való látványa, amikor belépsz az ajtón lehet egy 4-es, a gyermekeddel való ölelkezés, miközben neki mesélsz lehet egy 7-es is.

Nyilvánvaló, hogy a nagy boldogságkiváltókhoz néhány nagy szám is tartozik, de milyen gyakran fordulnak elő? Az álomházad megvásárlása lehet egy 95, de hány alkalommal vehetsz egyet?

Most térjünk vissza az egyszerű, unalmas boldogság kiváltókhoz. Mennyivel könnyebb elkezdeni néhány 4-es, 6-os és 9-es összegyűjtését?

Változtatnunk kell azon, hogyan értelmezzük a boldogságot. Az nem azokból a ritka pillanatoktól származik, amikor teljes mámorban vagyunk. A boldog emberek nem ezen a ponton vannak azáltal, hogy olykor-olykor 50 feletti boldogságkiváltóik vannak. Boldogok azáltal, hogy az idővel összegyűjtik a kis pillanatokat. Egész nap folyamatosan gyűjtik a 3-asokat, 5-ösöket és 8-asokat, ahelyett, hogy megpróbálnának elérni egy 83-at, és csak egyszer kapják meg egy évben (már ha sikerül).

Unalmas Boldogság Generálás

Nézzük meg néhány egyszerű, unalmas módját annak, hogy boldogabb lehess. És tudod mi az egyik legjobb dolog ebben? Ezek többsége teljesen ingyenes vagy nagyon olcsó. Különösen, ha összehasonlítjuk néhány nagy boldogság kiváltóval, mint például egy új autó, egy nagy vakáció vagy egy második otthon.

Reggeli Rutin

Alakíts ki olyan reggeli rutint, amit szeretsz. Számos videót nézhetsz ezzel kapcsolatban. Bármit is választasz, a reggeli rutin könnyű módja a boldogság kiváltásának.

Kapcsolódó Cikk: Miért kelsz fel reggel az ágyból?

Edzés

Tanulmányok kimutatták, hogy még a kis mértékű mozgás is boldoggá tehet minket. Lehet könnyű intenzitású vagy teljes testes HIIT edzés, súlyzós edzés vagy kardió. Mindenesetre ugyanazt a pozitív hatást fogja kiváltani benned. Ha nem hiszed, ajénlom figyelmedbe Anders Hansen – Edzett Agy c. könyvét.

Menj ki a Szabadba

Kimenni a szabadba egy másik egyszerű boldogság ösvénye. Mindannyian hallottunk a D-vitamin előnyeiről, de még azokon a napokon is, amikor nincs napos idő, fantasztikus a friss levegőn lenni. Ebben az érdekes az, hogy mikor bentről olvasod nem hiszed el. Aztán kimész, és tényleg jobban vagy.

Rendszerezz, szüntesd meg a káoszt

Mindannyian tudjátok, hogy ez a blog a minimalizmusról szól. Nagy hatással volt az életemre, és úgy érzem, hogy folyamatosan egyre többet tanulok magamról. Takarítsd el a káoszt és rendszerezz. Ez nem feltétlenül kell, hogy egy egész házfelújítás legyen, különösen nem egyszerre. Egyszerűen koncentrálj egy dologra. Üríts ki egy fiókot vagy rendezz be egy kijelölt területet a holmijaidnak. Gretchen Rubin kiváló könyvet írt erről a témáról Outer Order, Inner Calm címmel.

Szánj Időt Magadra

Engedélyezd magadnak, hogy kényeztethesd magad. Ez nem feltétlenül drága, még csak nem is kellene egy fillérbe se kerülnie. Az énidő lehet egy nap a fürdőben vagy egy óra egy jó könyvvel. Lehet egy vásárlás vagy egy csendes vezetés a városban este, a gyerekek nélkül.

KISS – Keep it Simple, Stupid.

Ne várj nagy dolgokra. Ehelyett hozd létre a kis dolgokat. Hozd létre ezeket az apró változásokat az életed javítására. A boldogság egyszerű ösvénye az apró változtatásokban rejlik a hétköznapi életünkben.

Egyetértesz?

Article Inspired by Minimalism and Your Money

Ajánlott cikkek